OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
 

Výroba bicyklov
Vitajte na stránke kde nájdete veľa užitočných rád,údržbu bicykla,preteky na ktorých sa zúčastňujeme a veľa iného :)
 

 

Laboratórium Merida

V Meride používajú pracovníci oddelenia výskumu a vývoja výkonné dizajnové nástroje v rámci PRO-E/CAD/CAM počítačového systému.

Technológia zvárania pomocou robotov

Systém robotizovaného zvárania (robotwelded technology) je spoľahlivejší než ruční výroba. Merida systém robotického zvárania pozostáva z 10 zváracích robotov, ktoré sú špecializované na masovú produkciu hliníkových alebo horčíkových rámov. Systém disponuje kapacitou viac než 200.000 kusov ročne. 

CNC stroje

 CNC stroje sú neoddeliteľnou súčasťou technologického vybavenia, ktoré zabezpečuje, že majstrovskú presnosť nájdete v každom bicykli.

Lakovanie

Autostatický lakovací systém
Testovacie zariadenie

Oddelenie kontroly rámov

Oddelenie rámov v Meride kontroluje a nastavuje správne zarovnanie každého vyrábaného rámu. Rámy su náhodne testované pri výrobe a ešte raz pred dodávkou. Z každej dodávky je najmenej jeden z každých tisíc rámov testovaný na našom špeciálne vyvinutom zariadení kontroly kvality. Tento rám bude schválený a pustený do ďalšej výroby len vtedy, pokiaľ jeho namerané hodnoty prevyšujú požiadavky príslušných ISO štandardov.

Vypletanie kolies

Náboje a špice sa vkladajú do automatického vypletacieho stroja. Z bezpečnostných dôvodov, môže byť tento stroj obsluhovaný len používaním oboch rúk, ktorými je koleso otáčané o 180°. Roboti montujú niple na špice. Potom je koleso položené na pás, kde sú vytriedené nevyhovujúce kolesá od kvalitných. Počas nasledujúceho procesu sú kolesá automaticky centrované. Na kompletných kolesách sú denne náhodne kontrolované vycentrovanie, tlak pneumatík a pevnosť výpletu.

Montážna linka

Kompletovacia linka je rozdelená na pre-montáž a finálnu montáž. Inšpektor kontroly kvality kontroluje finálnu montáž. V rámci tohoto kontrolného procesu je bicykel kontrolovaný podľa požadovaných špecifikácií daného modelu. Kontrolované sú jednotlivé diely, ako napríklad stredové zloženie, brzdy, meniče prevodov, reťaz atď.

Záruky kvality

  1. Všeobecné testovacie stroje
    Všetky nové súčiastky, ešte pred tým než sú oficiálne schválené Meridou do výroby a montáže, musia prejsť testami na jednom z troch všeobecných testovacích strojov.
  2. Analýza mikroštruktúry
    Analýza mikroštruktúry má podporný charakter ku analýze trubiek vo výskume nových typov rámov. Táto analýza sa používa pri výrobe horčíkových rámov Merida.
  3. Stroje na testovanie pevnosti kovov
  4. Stroje na analýzu farieb

 

Všetko pod jednou strechou

DEMA bicykle sú vďaka svojej spoľahlivosti prvou voľbou veľkých cykloexpedícií. Bicykle DEMA, snáď okrem Antarktídy, prešli už všetkými kontinentami.

 

VÝVOJ

Spoločnosť DEMA Senica už 15 rokov prináša najnovšie poznatky z konštrukcie a tvorby materiálov. Pri vývoji rámu je interným predpisom presne stanovený postup, ktorý určuje jednotlivé kroky v časovom slede - počnúc počítačovým spracovaním a pevnostnými analýzami, cez výrobu prototypových vzoriek, funkčných testovacích vzoriek až po finálnu verziu rámu s designom, ktorý bude použitý pri sériovej výrobe. V celom procese vývoja rámu sa naši vývojári zameriavajú nielen na kvalitu, funkčnosť a design, ale samozrejme aj na bezpečnosť.

DESIGN ROKA 2011

V-Press s.r.o., vydavateľ cyklistických časopisov VELO, Cykloturistika a 53x11 vyhlasovateľ odbornej ankety Design roku, súčasti zákaznickej ankety Bicykel roka, udeľuje titul

Design roka 2011 bicyklu DEMA Lottus.
O poradí v ankete Design roka 2011 rozhodlo prostredníctvom stránky www.koloroku.cz 7800 hlasov.

 

Výroba a servis

OCEĽ

Výhodou oceľových rámov je ich pružnosť, schopnosť eliminovať vibrácie a najmä cena. Naopak medzi nevýhody musíme zaradiť tuhosť a hmotnosť rámu. Pre odstránenie uvedených nevýhod sa používajú rôzne prímesi do zliatin.

HLINÍK

Výhoda rámov z hliníkových zliatin spočíva v nízkej hmotnosti, tvarovateľnosti a tuhosti. Nevýhodou je len nižšia schopnosť eliminovať vibrácie a vyššia cena ako v prípade ocele. Cena a váha týchto rámov závisí od použitia rôznych druhov zliatin. Dôležitým prvkom napomáhajúcim vlastnostiam hliníkových rámov je tvarovanie horúcim olejom – tzv. hydroforming. Táto technológia umožňuje vytvoriť nielen zaujímavý a netradičný vzhľad, ale aj upraviť tvar rúrky podľa potreby. Ďalšou technológiou používanou pri hliníkových rámoch je zoslabovanie rúrok kvôli znižovaniu váhy. V praxi sa stretávame s termínmi "double butted", prípadne "triple butted", čo znamená, že sú použité rúrky s dvomi resp. tromi rôznymi hrúbkami stien.

KARBÓN

Karbón vzniká prekladaním vrstiev karbónovej tkaniny do špeciálnej formy a spekaním pri tlaku a bez prístupu vzduchu. Tento spôsob výroby umožňuje pridávať alebo uberať materiál na miestach kde je to potrebné. Týmto sa docieli vysoká pevnosť a extrémna ľahkosť konštrukcie. Tieto rámy sa stávajú lídrom na trhu. Nevýhodou zostáva len vyššia cena, preto býva karbón použitý na bicykloch vo vyšších cenových segmentoch. U niektorých horských bicyklov môže byť použitá kombináciu hliníka a zadnej karbónovej stavby. U cestných bicyklov strednej a vyššej triedy bývajú často použité aj predné vidlice s karbónovými nohami.

 

 

 

Testing

Z výroby putujú prvé prototypy najskôr na laboratórne testy do Technického skúšobného ústavu v Piešťanoch a následne sú testované v teréne jazdcami DEMA RACING TEAM-u. Takto získavame prvú spätnú väzbu z praktického nasadenia. Všetky novinky boli testované v podmienkach najťažších pretekov. Cieľom je dôkladná analýza správania sa bicykla vo všetkých možných aj nemožných situáciách, s ktorými sa jazdec môže stretnúť. Vďaka tomu sa k zákazníkovi dostanú bicykle s vyváženými vlastnosťami.

Naši testeri:
DEMA RACING TEAM
Tím sa skladá zo skúsených závodníkov ako aj nádejných juniorov. Jazdci DEMA Racing Team sa pravidelne umiestňujú na popredných priečkach domácich a zahraničných podujatí, napr. pretekov Interserie (Salzkammergut Trophy, DEMA Horal Alto Marathon...), Sella Ronda Hero ako aj 24-hodinových MTB pretekov.

DEMA bicykle sú vďaka svojej spoľahlivosti prvou voľbou veľkých cykloexpedícií. Bicykle DEMA, snáď okrem Antarktídy, prešli už všetkými kontinentami. Tu je niekoľko najväčších: HODVÁBNA CESTA 2002, HIMALYA 2007, IZRAEL 2007 atď.