DEMA bicykle sú vďaka svojej spoľahlivosti prvou voľbou veľkých cykloexpedícií. Bicykle DEMA, snáď okrem Antarktídy, prešli už všetkými kontinentami.
VÝVOJ
Spoločnosť DEMA Senica už 15 rokov prináša najnovšie poznatky z konštrukcie a tvorby materiálov. Pri vývoji rámu je interným predpisom presne stanovený postup, ktorý určuje jednotlivé kroky v časovom slede - počnúc počítačovým spracovaním a pevnostnými analýzami, cez výrobu prototypových vzoriek, funkčných testovacích vzoriek až po finálnu verziu rámu s designom, ktorý bude použitý pri sériovej výrobe. V celom procese vývoja rámu sa naši vývojári zameriavajú nielen na kvalitu, funkčnosť a design, ale samozrejme aj na bezpečnosť.
DESIGN ROKA 2011
V-Press s.r.o., vydavateľ cyklistických časopisov VELO, Cykloturistika a 53x11 vyhlasovateľ odbornej ankety Design roku, súčasti zákaznickej ankety Bicykel roka, udeľuje titul
Design roka 2011 bicyklu DEMA Lottus.
O poradí v ankete Design roka 2011 rozhodlo prostredníctvom stránky www.koloroku.cz 7800 hlasov.
OCEĽ
Výhodou oceľových rámov je ich pružnosť, schopnosť eliminovať vibrácie a najmä cena. Naopak medzi nevýhody musíme zaradiť tuhosť a hmotnosť rámu. Pre odstránenie uvedených nevýhod sa používajú rôzne prímesi do zliatin.
HLINÍK
Výhoda rámov z hliníkových zliatin spočíva v nízkej hmotnosti, tvarovateľnosti a tuhosti. Nevýhodou je len nižšia schopnosť eliminovať vibrácie a vyššia cena ako v prípade ocele. Cena a váha týchto rámov závisí od použitia rôznych druhov zliatin. Dôležitým prvkom napomáhajúcim vlastnostiam hliníkových rámov je tvarovanie horúcim olejom – tzv. hydroforming. Táto technológia umožňuje vytvoriť nielen zaujímavý a netradičný vzhľad, ale aj upraviť tvar rúrky podľa potreby. Ďalšou technológiou používanou pri hliníkových rámoch je zoslabovanie rúrok kvôli znižovaniu váhy. V praxi sa stretávame s termínmi "double butted", prípadne "triple butted", čo znamená, že sú použité rúrky s dvomi resp. tromi rôznymi hrúbkami stien.
KARBÓN
Karbón vzniká prekladaním vrstiev karbónovej tkaniny do špeciálnej formy a spekaním pri tlaku a bez prístupu vzduchu. Tento spôsob výroby umožňuje pridávať alebo uberať materiál na miestach kde je to potrebné. Týmto sa docieli vysoká pevnosť a extrémna ľahkosť konštrukcie. Tieto rámy sa stávajú lídrom na trhu. Nevýhodou zostáva len vyššia cena, preto býva karbón použitý na bicykloch vo vyšších cenových segmentoch. U niektorých horských bicyklov môže byť použitá kombináciu hliníka a zadnej karbónovej stavby. U cestných bicyklov strednej a vyššej triedy bývajú často použité aj predné vidlice s karbónovými nohami.
Testing
Z výroby putujú prvé prototypy najskôr na laboratórne testy do Technického skúšobného ústavu v Piešťanoch a následne sú testované v teréne jazdcami DEMA RACING TEAM-u. Takto získavame prvú spätnú väzbu z praktického nasadenia. Všetky novinky boli testované v podmienkach najťažších pretekov. Cieľom je dôkladná analýza správania sa bicykla vo všetkých možných aj nemožných situáciách, s ktorými sa jazdec môže stretnúť. Vďaka tomu sa k zákazníkovi dostanú bicykle s vyváženými vlastnosťami.
Naši testeri:
DEMA RACING TEAM
Tím sa skladá zo skúsených závodníkov ako aj nádejných juniorov. Jazdci DEMA Racing Team sa pravidelne umiestňujú na popredných priečkach domácich a zahraničných podujatí, napr. pretekov Interserie (Salzkammergut Trophy, DEMA Horal Alto Marathon...), Sella Ronda Hero ako aj 24-hodinových MTB pretekov.
DEMA bicykle sú vďaka svojej spoľahlivosti prvou voľbou veľkých cykloexpedícií. Bicykle DEMA, snáď okrem Antarktídy, prešli už všetkými kontinentami. Tu je niekoľko najväčších: HODVÁBNA CESTA 2002, HIMALYA 2007, IZRAEL 2007 atď.